SÅDAN FUNGERER DET

Vores produkter hjælper dig til en sundere livsstil!

Om Vitalas AB
Vitalas AB (org.nr. 26341663) sælger kosttilskud i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Hovedkontoret er placeret i Malmø. Vitalas AB er en del af Midsona – en koncern inden for helse og egenpleje. Læs mere her: www.midsona.com

Kvalitetsprodukter
Du kan være sikker på, at du får produkter af den højeste kvalitet, når du handler hos Vitalas AB. Vores produktudvikling sker i tæt samarbejde med flere produkteksperter inden for koncernen. Alle vores produkter er godkendte til respektive marked, dvs. at et produkt, som sælges i Danmark må altid anvendes i Danmark. Samtlige emballager har tekst og indholdsfortegnelse på svensk, samt på de øvrige nordiske sprog, i de tilfælde hvor produktet sælges på disse markeder.

Priser
Samtliga priser angives i DKK og er inklusive moms. Prisen, som angives på www.vitalas.dk i forbindelse med købet, er normalt den gældende pris. Vi forbeholder os retten til efterfølgende at korrigere priser eller tekster, som er publiceret fejlagtigt på vores hjemmeside eller andre foreliggende medier. Vi tager ligeledes forbehold for prisjusteringer forårsagede af f.eks. valutaændringer.

Aldersgrænse
Vitalas godkender kun bestillinger fra personer over 18 år. Hvis du er under 18 år, skal du have værges godkendelse for at bestille hos os. Kontakt kundeservice, så hjælper vi dig med dette. Vi har dog intet automatisk system, som afviser køb foretaget af mindreårige, men hvis der skulle opstå problemer med dette, gælder fuld returret. Kontakt kundeservice, så kan vi foretage tilbagekøb på ordren samt spærre den mindreåriges konto hos os.

Ordrebekræftelse
Når din ordre er registreret i webshoppen, sendes en bekræftelse via e-mail til den adresse, du har angivet ved bestillingen. Kontroller gerne, at alt er korrekt, og er du i tvivl om noget, kontakt vores kundeservice, så hjælper vi dig.

Ændre og afbestille ordre
Du kan ikke selv ændre eller afbestille en ordre via webshoppen. Kontakt kundeservice, så hjælper vi dig i den udstrækning, det er muligt. Når en ordre allerede er udprintet til pakning, har vi desværre ikke mulighed for at ændre den.

Betaling
Bank/Kreditkort
I vores webshop kan du betale med VISA og Mastercard. Alle transaktioner sker via 3D secure/ SSL (Secure Sockets Layer) og er krypterede, dvs. meget sikre. Hvis du vælger at købe ind ifølge faktura, fremgår selve betalingsvilkårene af fakturaen. Vi beder dig derfor om at lægge mærke til sidste betalingsdag for respektive forsendelse. Har du spørgsmål til en kortbetaling, skal du kontakte vores kundeservice, så hjælper vi dig.

Ved køb af et abonnement med kort, accepterer du at betale det periodiske gebyr frem til, at abonnementet ophører. Når der fremsendes en ny månedspakke (hver 4. eller 8. uge), sender Vitalas AB en specifikation til DIBS, og fakturabeløbet fratrækkes på kortet. Det aktuelle fakturabeløb på netop dit produkt vil fremgå af vilkårene i denne specifikation. Hvis betalingen ikke kan gennemføres på grund af manglende midler på kortet, vil pengene blive trukket ved den næste fakturadato. Efter 3 mislykkede hævninger, opsiger vi dit abonnement.

Faktura
Fakturaen kommer sammen med din pakke. Læg mærke til at din bestilling måske deles op i forskellige forsendelser og mere end én faktura, afhængig af hvad du bestiller. Hvis du ikke har været kunde hos os tidligere og ønsker at handle i Webshoppen for mere end 700 kr, vil vi, at du benytter dig af mulighederne for at betale med kort eller direkte via online banking – altså ikke ifølge faktura.

Porto & ekspeditionsafgift
Den generelle porto- og ekspeditionsafgift ved bestilling fra vitalas.dk er for øjeblikket 39 DKK. Undtagelser kan forekomme, og dette fremgår i så fald tydeligt af de enkelte tilbuds købsvilkår.

Leveringstid
Normal leveringstid for en webshopordre er 7 – 12 dage. Hvis du ikke har modtaget dine produkter til tiden, tøv ikke med at kontakte kundeservice, så hjælper vi dig. Hvis Vitalas er ansvarlig for leveringsforsinkelse, har kunden ret til at ophæve købet, hvis dette ønskes. Hvis en sådan ordre er betalt på forskud, vil pengene blive tilbagebetalt snarest og senest inden for 30 dage.

Levering uden for Danmark
P.t. leveres ordre fra www.vitalas.dk kun i Danmark. For kunder i Sverige findes vi på www.vitalas.se, og kunder i Norge respektive Finland henvises til www.vitalas.no respektive www.vitalas.fi . På portalen www.vitalas.com kan man klikke sig videre på respektive lands flag. Sortimentet på de forskellige hjemmesider adskiller sig, afhængigt af hvilke produkter, der er godkendte for respektive marked.

Fortrydelsesret

Ifølge dansk lov om visse forbrugsaftaler (§ 16 i lov nr. 451) har du som kunde ret til at fortryde alle indgåede køb inden for 14 dage, fra den dato din pakke er leveret. Hvis du som kunde vil påkalde dig din fortrydelsesret og returnere din pakke, skal dette først meddeles skriftligt eller per telefon til vores kundeservice. Telefonnummer og adresse til vores kundeservice finder du længere nede på denne side. Fortrydelsesretten gælder kun, hvis varen sendes tilbage i ubeskadiget stand og i originalemballagen. Du betaler selv portoafgiften.

Reklamationer

Hvis et produkt er skadet eller på anden måde fejlagtigt, har du selvfølgelig ret til at reklamere over det. Kontakt vores kundeservice senest 14 dage efter du har modtaget den skadede eller fejlagtige levering, så sender vi et nyt produkt helt uden ekstra omkostninger. Telefonnummer, e-mail, og adresse til vores kundeservice finder du længere nede på denne side samt under rubrikken Kontakt os.

Tvist

I forbindelse med en eventuel tvist er vores policy at følge anbefalingerne fra Allmänna Reklamationsnämnden.

Fejlpublicering

Vi forbeholder os retten til efterfølgende at korrigere priser eller tekster, som er publiceret fejlagtigt på vores hjemmeside, på produkter eller andre foreliggende medier. Vi tager ligeledes forbehold for ændringer i lager og eventuelle tekniske fejl i webshoppen, browser eller server.

Kundeoplysninger & Personoplysningsloven

Vitalas AB er ansvarlig for alle personoplysninger, som vi lagrer i vores kunderegister. Oplysningerne anvendes til at opretholde en kunderelation og i markedsføringsøjemed af os, samt eventuelle samarbejdspartnere, som giver dig tilgang til interessante tilbud. Du kan når som helst takke nej til sådanne tilbud ved at kontakte vores kundeservice.

Medlem af Svensk Egenvård

Foreningen Svensk Egenvård organiserer 75 procent af leverandørerne af plantebaserede lægemidler, kosttilskud, helsekostprodukter og hudplejeprodukter på det svenske marked. Læs mere på: www.svenskegenvard.se

Medlem af Svensk Distanshandel

Svensk Distanshandel (SDH) er en forening for distance- og e-handlere i Sverige. SDH-mærket giver købstryghed, når du handler på postordre. Læs mere på: www.postorder.se


Har du spørgsmål? Kontakt os!

Vores kundeserviceafdeling er altid parat til at hjælpe dig med dine spørgsmål.
Telefonnummer: 3393 8300
E-mail: danmark@vitalas.com
Åbningstider Mandag – Fredag kl. 9.00 – 16.00
Middagslukket 12-13
Postadressse:
Vitalas AB
c/o Postpac AB
Maskingatan 6, 274 30 SKURUP
Sweden 
Vitalas AB organisationsnummer: 26341663